شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

از آن سفر کرده در بهاران جویا شدی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

آنگاه که به این زیبائی نوشتی

آنگاه که به این زیبائی نوشتی


آنگاه که به این زیبائی نوشتی: «سلام حالت که خوب است، بدون مقدمه می‌خواهم بگویم، کارنامه مرا داده‌اند لای کتاب فارسی من است. از یک درس من تعجب نکنی خواهش می‌کنم وقتی آن را نگاه کردی و مطمئن هستم که تعجب می‌کنی، خواهش می کنم من را دعوا نکن ؛ چون اون موقع هم روزه دارم و هم گشنه هستم و هم تشنه اصلا من رو دعوا نکن؛ زیرا از دست من چیزی بر نمی‌آید.»

اکنون پس از سال‌ها که من آن نوشته را مرور کردم، برایت می‌نگارم: سلام، حالت خوب است، همه چیز خوب پیش می‌رود؟ راست‌اش کمی نگران بودم و تصمیم گرفتم برایت بنویسم و موضوعی رو یاد آور شوم بدون هیچ چک نویس یا پاک نویسی.

از روزی که آن نوشته را که در برگی از دفتر نوشته بودی به من دادی، سال‌های طولانی می‌گذرد. خاطره‌‌ای ساختی و با رفتن‌ات دفتری گشت از خاطره‌ها با برگه‌هایی که خطت را نمایان و زیبا نشان می‌دهند.

میان کتاب های کتابخانه ام هنوز آن کتاب فارسی را با آن برگی که لای آن گذاشته بودی را دارم و گاهی دلم از شوق یاد تو ، مرا وا‌ می‌دارد که نگاهی برای چندمین بار و شاید بیش از صدمین بار اندازم.

راستی آن گل سرخ را که نگه می‌داشتی که بعد از آن دعوای مختصر، به نشانه آشتی برایت آوردم. حتما آن گل سرخ را به یاد می‌آوری. او پس از هفت روز از پرواز تو به دنیاهای فرا فیزیکی، کاملا پژمرد.

چهل و یک روز از بهار می‌گذشت که این جهان پر اضطراب را رها کردی. از آن بهار با احتسابِ بهار پیش رو که ۶۷ روز فاصله است، بیست و پنج سال می‌گذرد که تو از این جهان پرفریب، به سوی جهان‌های فرا فیزیکی رها شده‌ای.

آری! آینده را که تجسم ‌کنی، فکر می‌کنی، شاید روزی بمیری. با خودت می‌گوئی مهم نیست، زندگی ادامه دارد و دنیا هیچ احتیاجی به من و تو نخواهد داشت. / ۲۳ دی ۱۴۰۲


برای گلبرگ و گلپونه

کتاب‌ ها و سجاده نمازت

لبخند عروسکت

لباس‌هایت به اسارت چمدان در آمدند

کفش هایت در جست و جوی توأند

هفت سین قرآنی عید نوروز


هفت سین قرآنی عید نوروز


مرحوم مغفور علی اصغر شهریاری

مرحوم مغفور علی اصغر شهریاری



کاری مفید و ساده

کاری مفید و ساده

دوستان عزیز

تقاضا می کنم از شما، کمک کنید و انتشار دهید این پیغام را. متشکرم.🌺
به هنگام فصل میوه های هسته دار مثل هلو، آلو، زرآلو، گیلاس و آلبالو..
تقاضا این است که هسته این میوه ها را دور نریزید بلکه بشورید و خشک کنید و آنها را در یک دستمال نگه دارید و توی ماشین تان بگذارید.
هر وقت که به پیک نیک و کوه میروید، این دانه ها را در دل طبیعت خالی کنید. اگر با این عمل ساده و راحت بتوانیم کمک کنیم به کاشت فقط یک درخت، ما مٱموریت مان را انجام دادیم. تبدیل کردن این دنیا به جایی سر سبز یک موفقیت خواهد بود.
دولت تایلند در این سال های اخیر در بین شهروندانش، این عملیات را بدین فرم هدایت کرده و موفقیت زیادی کسب نموده. شمار درختان میوه در طبیعت بدین صورت افزایش یافته، مخصوصا در مناطق شمالی تایلند، مالزیایی ها هم در این ابتکار عمل به تایلندی ها پیوسته اند.
ایجاد و تکثیر درخت در طبیعت با این روش ساده اما مؤثر حمایت به نسل آینده است.

🙏🙏🙏

12345
last